Andromeda – Hra o život (Ouroboros)

K posádce se dostává zpráva od reverenda Bema. Ten se od setkání se světolodí potýká s těžkou krizí, jíž hodlá řešit odchodem za poutí. To znamená, že se již nevrátí na Andromedu. To nese velice těžce zejména Harper. Reverend mu přeci slíbil, že najde způsob, jak ho zbavit jeho Magogských larev. Během bědování se hroutí v bolestech. Jeho lék přestal působit a larvy se pozvolna začínají probírat k životu. Harper má tak týden, než se začnou drát ven. A tento čas rozhodně nehodlá trávit odpočíváním. Pokud se mu má podařit zprovoznit přístroj schopný larvy odstranit, je to právě teď. Avšak sám nemá šanci vše stihnout včas. Andromeda míří na Xinti, aby se do bádání zapojili i Perseiďané, jejich znalosti Tesseractu jsou na mnohem vyšší úrovni. Hohne se svým asistentem Rakeebem se okamžitě pouští do sestrojování potřebného zařízení.

V tuto chvíli má Dylan i Rommie o Harpera strach. Ovšem je potřeba začít zvažovat, zda Harperův výzkum nemůže mít nějakou souvislost s podivným jevem na palubě. Dylan se na okamžik ocitl na Andromedě těsně před její osudovou bitvou u Hephaistosu IV. Dylan v první chvíli netuší, zda neztrácí rozum, ale ve chvíli, kdy se nečekaně v dílně objevuje Tyr mířící do své kajuty, je potřeba začít hledat souvislosti. Ač je přístroj na generování Tesseractu stále neaktivní, nějak zapříčiňuje ohýbání prostoru i času. Náhle se tak v pracovně vytváří za dveřmi místo chodby volný vesmír a lodí se rozezní varovný poplach. Snaha se dostat do dílny končí neúspěchem. Žádné dveře ani chodby nevedou, kam mají. Dylan i Rommie bloudí chodbami ve snaze najít dílnu nebo alespoň můstek. Poruchy totiž začali ovlivňovat i planetu Xinti. Je potřeba dostat Andromedu co nejdál od ní, aby nakonec nedošlo k roztrhnutí planety.

Klid nečeká ani Beku s Trance na Maru. Po útoku jednoho člena posádky Pax na ně začínají útočit Kalderáni. A pokud si Beka dobře pamatuje, na palubě její lodi nikdy nebyli. To bude ale tím, že tato událost ještě nenastala. Po Maru se prohání i její děsivé futuristické já. Časoprostorové trhliny využívá i Trance z budoucnosti. Ta pro své současné já nemá příliš dobré prognózy. Budoucnost je na hony vzdálená tomu, v co doufali. Jedinou šancí změnit temnou budoucnost je v tomto místě. Trance může využít svých znalostí událostí budoucích, aby je změnila k lepšímu. A jak se zdá jeden s osudových milníků právě nadešel. Když Hohne zahynul po pádu u generátoru vířivého proudu, přišel svět o jednoho s největších badatelů. A jediný způsob, jak jej zachránit je zničení Tesseractu. Jenže to by znamenalo jistou smrt pro Harpera. Pro něho je to hodně těžká volba. Má již jen několik minut, než se larvy začnou líhnout. Musí si zvolit mezi svým životem a tím Hohna. A v této rovnici je Hohne mnohem důležitější. Ne však pro Trance. Ta volí jednoznačně Harpera, i když touhle volbou nápravě budoucnosti příliš neprospívá.

Comments are closed.